Különleges útinapló – 3. rész

Ha utazom valahová, mindig izgatottsággal tölt el, hogy új ételeket fogok kipróbálni. Szeretek enni, szeretek új dolgokat kipróbálni, és úgy gondolom az ételek, az ételek elkészítése, a szokások hozzá tartoznak egy nép, egy ország kultúrájához, ezáltal jobban meg lehet őket ismerni. És gazdagodik a repertoárom, amikor előkerülnek a mit főzzek, mit eszünk ma kérdések.

Kedvenc hely

Választott nyelvtanulói csomagomban benne volt, hogy a reggelit és a vacsorát kapom. Gondoltam ezzel egy nagy teher kerül le a vállamról, és tapasztaltok azt mutatták, hogy nagyon sokat kell költeni az ételre, ha magam akarom megoldani, szóval úgy éreztem jól döntöttem. Vagy a költségkímélőbb megoldást szoktam választani, hogy nem igazán veszek normális kaját, akkor viszont nem teljesült volna az első pont.Mielőtt elindultam, a tanárnő (legyen Eve) megkérdezte mit szeretek, van-e speciális igényem, érzékenységem. Azt válaszoltam, hogy szeretek kb. mindent, de szuper lenne, ha néhány kilóval kevesebbel jönnék haza, hogy valamit hagyjak is Angliában. Örült a dolgoknak, írta, hogy lesz sok zöldség, gyümölcs és hal. Ez volt a mindenek netovábbja.Mindig elfelejtem, ha valamit nem fotózok le, azt meg sem ettem, ezért nem lesz túl sok képem az ételekről.

Megérkezésemkor már egy kis tengerparti étteremben vacsoráztuk, itt azt éreztem ez igen, élni tudni kell. Első szuper tapasztalásom, hogy nagyon finom a bagett olívaolajjal és olajbogyóval, mint előétel. Vacsorának rizottót választottam, az nagyon finom volt.Ahogy már írtam, a reggelit és a vacsorát kaptam, ezért nagyjából erre a két étkezésre korlátozódott a napi kajálás. Az első héten még nagyon változatosak voltak a reggelik és vacsorák. Az angoloknál vannak olyan ételek, amelyek sajnos itthon nincsenek. Például vékonyra szelelt, füstölt sonka, van valami tésztájuk, amit csak ki kell csomagolni, kicsit megpirítani kenyérpirítóval, margarin és nagyon finom reggeli lesz belőle. Nem csak jamet esznek kenyérrel és nem csak narancslevet isznak. Mi például ananászlevet ittunk reggelente.

Ami újdonság volt számomra, hogy mikróban és pohárban csinálta Eve a „tojásrántottát”. Mondjuk így nem volt a kedvencem.Gyümölcseik kicsit sem finomak, nekem minden olyan sápadt és íztelen volt.Kávé. Nos, kávézom, és mivel már 20 is elmúltam, megválogatom mit eszek és iszok meg és mit nem. Az otthon készített kávéjukat például kétszer ittam meg a két hét alatt, inkább nem ittam kávét, pedig alapvetően a kávézás a mindennapjaimnak része. 😊 Forró vizet öntenek az őrölt kávéra, megvárják míg átfolyik, és azt isszák. Egy egész kancsóval készítenek egyszerre. Így maradt a tea. Tejjel és tisztán nem szeretem, ezért sok-sok cukorral ittam, hogy valamennyire élvezhető legyen. Gondolhatjátok, ez mennyire segítette azt, hogy kevesebb kilóval jöjjek haza, mint amennyivel elmentem. És igaz a mendemonda, a cukor nem tesz jót a narancsbőrnek, sőt, sokkal ragaszkodóbbá válik.Az angolok szupermarketjeiben elképesztő választék van ételből, italból, és olyan menükből, amelyeket ebédre, vacsorára szuperül lehet választani. Vannak náluk olyan menük (ma itthon is láttam hasonlót a Tescoban), hogy választhatsz egy főételt (nem csak szendvics, komplett főételt is lehet), egy snacket (édesség, zöldség, müzli szelet, süti) és üdítőt, mindezt kedvezményes áron. Sok az olyan, „kényelmi” ételt lehet kapni, amelyet este vacsorára például rövid idő alatt el lehet készíteni.Vannak olyan éttermek, ahol nem a pincér veszi fel a rendelést, hanem applikáción keresztül lehet leadni mit szeretnénk enni és inni. A modern világ.A hét második felében már ritkultak a jó reggelik, és ritkultak a jó helyeken való kajálások is. Képes voltam reggelire megenni a reggeliző pelyhet tejjel… Vacsorára pedig babkonzervet kenyérrel. 😊

Eve-ről tudni kell, hogy sok minden van a fejében, de aztán a megvalósítás és a logika valahogy már nem az erőssége.

Volt egy nap, mikor programot szervezett Cowesba, megnéztük a helyi kiállítást, mikor is ott hagyott a kiállításon egy angol hölggyel (igazi angol volt, kedves, figyelmes, érdeklődő és segített abban is, ha valamit nem jól tudtam elmondani, szóval egy angol órával is felért), hogy elmegy pénzt kivenni. Nagy sokára jött vissza, tele szatyrokkal, hogy be is vásárolt. Majd a teli szatyrokkal elindultunk a tengerpartra, mert azt tervezte, hogy ott lesz a tanóra megtartva, némi Anglia történelmével megspékelve. Nagyon meleg volt, a szatyrok nehezek. Vásárolt például halat, hogy majd grillezni fogunk. Ez volt az az este, amikor nem nála vacsoráztam. 😊 De másnap reggel sütött tojást, amit nem ettem meg, mert büdös volt, és nem értette miért. (4 órán keresztül aszaltuk a szatyorban, a napon)

Egyik délután Sandownban voltunk a tengerparton, amikor csatlakozott Eve egy barátnője is hozzánk, két üveg bor és néhány zacskó chips kíséretében. Csajszi velünk borozott, pedig kocsival jött és azzal is mentünk tovább. Nagyon szép volt a naplemente és a tenger, élveztük az együtt töltött időt, ami azzal is járt, hogy a nagy hullámoktól combig vizes lett a nadrágom. Kis kitérőként említem meg, hogy a szigeten a buszközlekedés korlátozott, például innen 17:23-kor elmegy az utolsó busz, és másnap reggel indul újra a közeledés, tehát nem árt ismerni a menetrendet. Csajszi felajánlotta, hogy elvisz minket kocsival a buszig, és még volt idő az indulásig, ezért betértünk egy kocsmába. Kocsma a szikla tetején állt, lásd fotó. Mivel már nagyon fáztam, gondoltam iszom egy meleget, és láttam ki van írva, hogy warm chocolate (meleg csoki). Kérdezte a csaj, hogy kérek hozzá sour creamet (tejszín)? Persze, naná. Gondoltam jó lesz ez, úgysem akarok bort inni, de aztán meglepődtem mikor kihozták. Ezt ugyanis nem inni kell, hanem enni, mert egy süti. Hozzáteszem életemben nem ettem még ilyen finomat. Angoloknál van a cream tea. Nagyon büszkék rá, vannak éttermek, amelyeknél ez van kiírva a bejárat elé. Eve meghívott rá, mert ez mindenkinek meg kell kóstolnia. Szóval a cream tea az tea, házi készítésű sütivel és tejszínnel. (ő tejszínük kicsit más mint a miénk). Mondanom sem kell, élveztem a teázást a napsütésben, az étterem teraszán.

Egy másik nap, ez már a második héten volt, mikor már kicsit zűrzavaros volt a helyzet, hogy a tengerparton meghívott Eve cheese chipsre. Hasábkrumpli ráreszelt sajttal. Nagyon jól esett főleg, ha az ember lánya reggelizőpelyhet kapott aznap. Mondjuk ezt sem sorolnám a diétás kaják közé.

Ami még más, mint itthon, hogy a kutyáikat viszik mindenhová, ők is bejöhetnek az éttermekbe és mindenhol van nekik dogwater. (víz) Ami meglepett, hogy ők csak lakásban tartanak kutyát, udvaron nem. Szerintem meg is látszik szegényeken, fakóbb a szőrük, testformájuk is sokkal esetlenebb, mint az itthoni kutyáké. Valami párhuzam lehet a kutyák és a férfiak között, mert kutyából sem láttam sok olyat, amelyikre azt mondtam, volna, hogy cuki.

Még egy érdekesség. Voltunk szabadtéri színházi előadáson. Az emberek székekkel, pokrócokkal, komplett vacsorával jöttek az előadásra. Eve is készült, még pezsgőt is ittunk. De ha valaki nem készült volna, akkor vásárolhatott a frissen készült hamburgerekből, sült gombából, ugyanis kitelepült az előadás idejére egy kifőzde.

Anglia

Elmondhatom, hogy az angol kajákat is szeretem, a teázók pedig a kedvenceim. És ami nagyon tetszik, hogy ők nagyon büszkék a teáikra és a tradicionális ételeikre is.